Пам'ятки для учів

Мандруй в мережі Інтернет безпечно

  • Завжди запитуйте батьків, педагогів про не­знайомі явища в Інтернеті. Вони підкажуть, що безпечно робити, а що — ні.
  • Перш ніж почати товаришувати з будь-ким у соціальних мережах, запитайте в батьків, учите­лів, як безпечно спілкуватися.
  • Не зустрічайтеся без відома батьків із людь­ми, з якими познайомилися в Інтернет-мережі. В Інтернеті багато людей розміщує про себе не­правдиву інформацію. І ви можете потрапити в дуже складну та прикру ситуацію.
  • Спілкуючись в Інтернеті, будьте толерантни­ми з іншими. Не пишіть лайливих, некоректних слів. Читати грубощі так само неприємно, як і чути. Ви можете ненавмисно образити людину.
  • Якщо під час спілкування в Інтернет-мережі вас хтось засмутив чи образив, обов’язково розка­жіть про це батькам, учителям.
  • Не цікавтеся сайтами, на яких поширюється агресивна інформація.
  • Небажані листи від незнайомих людей на­зиваються «спамом». Якщо ви отримали такого листа, не відповідайте на нього. Якщо ви дасте на нього відповідь, відправник знатиме, що ви корис­туєтеся цією поштовою скринькою, й надалі над­силатиме вам спам. Не відповідайте на спам (не­бажане електронне листування).
  • Якщо вам надійшов лист із невідомої адреси, краще не відкривайте його. Такі листи можуть міс­тити віруси.
  • Якщо вам надходять листи з непристойним, образливим змістом, якщо хтось поводиться сто­совно вас негідним чином, повідомте про це до­рослих.
  • Небажано розміщувати персональну інфор­мацію в Інтернеті. Особиста інформація — це ваше повне ім’я, прізвище, номер мобільного телефону, адреса електронної пошти, домашня адреса, фото з вами, членами вашої сім'ї, друзями.
  • Якщо ви публікуєте фото чи відео в Інтернеті, їх може подивитися кожен. Зважайте на це.
  • Не відкривайте файли, які надіслали невідомі вам люди. Ви не можете знати, що насправді міститься в цих файлах, - там можуть бути віруси або фото, відео з агресивним змістом.

 


ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ

Пам'ятка для учнів

1.  Активно працюй на уроці: уважно слухай, відпо­відай на запитання.

2.  Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чи­мось незгодний.

3. Навчися користуватися словниками й довідни­ками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися за його допо­могою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.

5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скіль­ки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

6.  Між уроками роби перерви.

7.  Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

8. Якщо матеріал, який необхідно вивчити, великий за обсягом або складний, розділи його на части­ни й опрацюй кожну окремо. Використовуй ме­тод ключових слів.

9. Не залишай підготовку до творчих робіт, допо­відей на останній День, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно роз­поділяючи навантаження.

10.  Готуючися до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал.

11.  Складай план усної відповіді.

12.  Перевіряй себе.




Як краще підготуватися до іспитів

Приберіть усе зайве і те, що відволікає вашу увагу від безпосередньої мети – підготовки до іспиту. Заховайте від себе книжки, диски, відключіть телефон. Скажіть собі: з 9-ої до 12-ої дня я вивчаю стільки-то.

  1.  Почніть вчити з важких, незрозумілих тем, а легкі залишайте під кінець. Якщо складну тему відкладати на потім, вона висітиме, не даючи вам спокою. В результаті якість запам’ятовування тем, які даються складно, різко знижується, якщо не зводиться до нуля.
  2.  Справжня мета навчання – не повторювання, а використання. Не тримайте знання в собі, як в сейфі. Можете час від часу робити репетицію іспиту.
  3.  Запам’ятовувати матеріал треба осмислено, а не механічно. Не зубріть – це довго і дає ускладнення: варто перехвилюватися, забути хоч одне слово, як текст, вивчений таким способом, зітреться. Краще двічі прочитати та переказати, ніж п’ять разів прочитати без переказу. Встановіть логічну послідовність. Розбийте матеріал на смислові частини та знайдіть в кожній ключову фразу.
  4. Чергуйте розумову діяльність з фізичною. Не доводьте себе до повного знесилення й упаду сил. Не забувайте, що відпочинок теж необхідний.
  5.  Почніть вчити матеріал зранку, поки „свіжа” голова.

 

Як краще запам'ятовувати матеріал.


Психологи встановили, що наша оперативна пам'ять при одночасному сприйнятті здатна утримати і потім відтворити в середньому лише сім об'єктів. Тому

завчений матеріал краще розбити на смислові шматки, стараючись, щоб їх кількість не перевищувала сім. Смислові шматки матеріалу необхідно укрупнювати і узагальнювати, виражаючи головну думку однією фразою.

Не слід поспішати запам'ятовувати складний текст не розібравшись в його внутрішніх зв'язках, не зрозумівши хід міркувань  автора. Серед другорядного потрібно виявити найголовніше.

Використовуйте асоціації. Метод локальної прив'язки, або «метод місця» складається з побудови ряду, що запам'ятовується та об'єктів іншого ряду - опорного, складається з добре  знайомих або легко завчених об'єктів. Послідовність об'єктів в опорному ряду організована так, що жорстко зумовлений порядок їх перерахування. На практиці таким опорним поряд може служити послідовність кімнат в своїй квартирі, будинків на своїй вулиці  і так далі. Людина спочатку заучує опорний ряд, а потім використовує його елементи, щоб зіставити з ними елементи завченого ряду. Отже, якщо в заученому матеріалі мало внутрішніх зв'язків – озирніться навколо. Представивши в пам'яті обстановку, в якій ви вивчали матеріал, ви пригадаєте і його, тому що отримані одночасно враження мають властивості викликати один одного.

Як повторювати? Переказ тексту своїми словами приводить до кращого його запам'ятовування, чим багатократне читання, оскільки це активна, організована метою розумова робота. Взагалі кажучи, будь-яка аналітична робота з текстом приводить до його кращого запам'ятовування. Це може бути перекомпонування матеріалу, знаходження парадоксальних формулювань для нього, залучення контрастного фону або матеріалу і так далі

Конспектування тексту можна сильно скоротити, представивши його у вигляді схеми типу «зірки», «дерева», «дужки» і тому подібне. При цьому сприйняття і якість запам'ятовування значно поліпшуються за рахунок більшої образності запису.

Таким чином, вам необхідно розбити великий текст не більш, ніж на 7 частин, зв'язати ці частини між собою, виділити опори (слова   і думки, що стоять за ними) і завчити їх, повторюючи по вищенаведеній схемі.

 

Напередодні іспиту

Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку. Виспися якнайкраще, щоб встати таким, що відпочив, з відчуттям свого здоров'я, сили, "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.

 

Декілька порад, які можуть допомогти вам уникнути переживання:

1. Запишіть на листі паперу, що вас турбує. Покладіть його під подушку або в ящик столу на сім днів. На той час, можливо, проблема вирішиться сама собою або вам вдасться знайти розумне рішення.

2. Запитайте себе: «Чи допомагають переживання справитися з ситуацією?»

Коли ви зрозумієте, що не допомагають, придумайте що-небудь, що дійсно могло б допомогти.

3. Якщо ви можете порадитися з батьками, то зробіть це. Попросіть їх підтримати вас. Якщо ви не можете поговорити з батьками, знайдіть іншого дорослого, якому ви довіряєте, і поговоріть з ним або з нею. Удвох ви, напевно, придумаєте розумний план, як справитися з вашим неспокоєм.

4. Пам'ятайте: неспокій – це емоція, а не метод вирішення проблем.

5. Якщо ваші переживання стали нав'язливими, то зверніться до вашого шкільного психолога.

Немає коментарів:

Дописати коментар